5 Ocak 2018 Cuma

DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI


DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI HAZIRLAMA
Değerler eğitimi etkinlikleri uygulamaları öğrencilerimizin ve çocuklarımızın karakter ve kişilik gelişimini destekleyen etkinlikler bütünüdür.
Her ay farklı bir değer üzerinde çalışıyor olsak da tüm etkinliklerin yıl boyu pekiştirilmesi çocukların yararına olacaktır.Ben sizinle oluşturmuş olduğum "Değerler Eğitimi Yıllık Çalışma Planımı" paylaşıyorum.Ayrıntılarına da daha sonraki yazılarımda yer vereceğim.Sizlere ve öğrencilerinize yarar sağlaması ümidi ile :)


20..-20..EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
 ……………. ANAOKULU
DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI


AYLAR


YAPILACAK ÇALIŞMALAR

GÖREVLİ ÖĞRETMENLER
  EKİM


S
O
R
U
M
L
U
L
U
K
 




       
·         Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
·         Veli bilgilendirme bülteni gönderilir    
·          “Görevini unutan saat” adlı hikaye çocuklara okunur, soru cevap ve dramayla hikayenin ana teması desteklenir.
·         Çocuklara “Ağustos Böceği ve Karınca” masalı anlatılarak masaldaki sorumluluğa dikkat çekilir.
·         Sevimli Dostlar “Yapabilirim” şarkısı dinlenir,sözleri hakkında konuşulur.
·         Aile katılım çalışması: “Yumurta ile gelen sorumluluk” etkinliğinin uygulanması.
·         Çocuklarla sorumluluklarımız konulu sohbet edilir. Kuklalarla sorumluluklarımı biliyorum hikayesi canlandırılır. Ailelerden çocuklarıyla kendime, aileme okuluma, çevreme ve ülkeme karşı sorumluluklarım nelerdir? konusunda beyin fırtınası yapmaları ve onları kendi cümlelerini kurmaya teşvik edici sorular yönelterek çocukların cümlelerini not etmeleri istenir. Not edilen kağıtlar velilerden istenerek sınıf için hep birlikte okunur.
·         Çocuklarla evdeki sorumluluklarına dair sohbet edilerek yaşamsal sorumlulukları hakkında farkındalık oluşturulur.
·         Sorumluluk rozeti çalışması uygulanır.
·         Sorumluluk kavanozu çalışması uygulanır.
·         Çocuklarla meslek tanıtım slaytı izlenir ve  hakkında sohbet edilir. Hangi mesleğin insanlar üzerinde hangi faydaları sağladığı konusunda fikirleri alınır. Topluma karşı sorumlu bireyler olabilmemiz için ileride bizlerinde toplumumuza faydalı işler yapmamızın gerekliliği konuşularak çok çalışmamız gerektiği vurgulanır. Bunun içinde şuan yapabileceğimiz en güzel şeyin başarılı öğrenciler olmamız gerektiği hatırlatılarak öğrenme konusunda ki istekleri pekiştirilir.
·         29 Ekim Cumhuriyet Bayramı coşku ile kutlanır. Farklı etkinliklerle Cumhuriyet in anlamı çocuklara kavratılmaya çalışılır.
·         “Daha temiz bir dünya için daha temiz bir sınıf!” sloganıyla öğrencilerin sınıfın düzeni ve temizliğinin sorumluluğunu alması için toplama zamanında çeşitli oyunlar oynanır.
·         Aile katılımı kapsamında ailelerden çocuklarına evde bir bitki-çiçeğin sorumluluğunu vermeleri istenir ve bakımını çocukların yapması beklenir.




Proje Sorumlusu:

Proje Uygulayıcıları:

KASIM



S
A
Y
G
I
 



·         Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
·         Veli bilgilendirme bülteni gönderilir
·         Saygı ile ilgili aile bülteni hazırlanır. Aile katılımı çalışması kapsamında sınıfa aile büyükleri davet edilir ve saygılı olmak, büyüklere saygı duymak , el öpmek davranışları çocuklara kazandırılmaya çalışılır.
·         Gülen yüz-Ağlayan yüz  etkinliği uygulanır.
·         İki inatçı keçi (Masal anlatımı, draması ve şarkısı)
·         Saygılı olmak hakkında broşür hazırlanır ve eve gönderilerek ailelerin de broşürü görünür bir yere asarak çocukların uygulamalarına rehberlik etmeleri istenir.
·         Farklılıklara saygı eğitimini desteklemek için beyaz,siyah,kahverengi çoraplarla çorap kukla yapılır ve farklı ırklar hakkında çocuklara bilgi verilerek saygı değeri pekiştirilir.
·         Aile katılım çalışması olarak ailelerden “Benim çocuğum saygılıdır” mektubu istenir ve sınıfta çocuklara okunur.
·          “Saygılı olmak “ şarkısı öğretilir
·         Onları Anlıyorum” canlandırması gerçekleştirilir. Sınıfta çocuklara farklı roller verilerek (anne, baba, çocuk) farklı metinlerde ki hikayeler anlatılarak canlandırmaları istenir. Saygılı davranan çocuk, saygısız davranan çocuk canlandırmalarında anne baba rollerine giren öğrencilere ne hissettikleri sorularak empati kurma becerileri geliştirilmeye çalışılır.
·         Çocuklara öncelikle Atatürk’ün hayatı ve kişiliğini anlatan bir slâyt izletilir.Atatürk ve atalarımıza saygılı olmanın önemi konululur.10 Kasım’da çelenk hazırlanır ve Atatürk büstüne bırakılır. Hep beraber saygı duruşuyla birlikte günün anlam ve önemi ile ilgili çalışmalar yapılır
·         24 Kasım öğretmenler günü hakkında sohbet edilir ve öğretmene saygı konusunda empati kurabilmeleri için ve meslek bilgisi edinmeleri için canlandırma yapılır.
·         Çocuklarla “Kime nasıl saygı gösteririz” oyunu oynanır. İnsanların farklı özellikleri olduğu açıklanarak, farklı özelliklere sahip insanlara nasıl davranmamız gerektiği açıklanarak çocukların davranışı kazanmalarına rehberlik edilir.
·         Farklı ırk ve farklı kültürden olan insanlar ilgili görsel slaytlar hazırlanır ve çocuklara izletilir. Herkesin eşit ve değerli olduğu konusunda sohbet edilir.
·         Dünya çocukları isimli şarkı öğretilir
·         Çocuklara saygılı olmak konulu durum görselleri dağıtılır ve doğru yanlış davranışları ifade etmeleri, canlandırmalar yapmaları sağlanır.
·         Türk büyükleri ve kahramanlarına saygı etkinlikleri uygulanır.(Nasrettin Hoca , Mehmet Akif ERSOY vb.)



Proje Sorumlusu:


Proje Uygulayıcıları:





ARALIK



S
E
V
G
İ
 



-           

·         Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
·         Veli bilgilendirme bülteni gönderilir.
·         İnsan,doğa,hayvan sevgisi hakkında sohbetler yapılır,İnsanın kendisini sevmesinin önemine vurgu yapılır.
·         Sevgi temalı serbest resim çalışması yapılarak diğer sınıflarında katılımıyla okul koridoru “SEVGİ KORİDORUNA” dönüştürülür.
·         Sevgi treni adlı oyun oynanır
·         Aile,vatan,okul,Atatürk sevgisi temalı sevgi mobilleri yapılır ve sergilenir.
·         Sevgi çiçekleri ve sevgi dolu türküler şarkıları öğretilir.
·         Sevgi çantası projesi kapsamında öğretmen eşliğinde her öğrenci için zarf şeklinde sevgi çantası oluşturulur süslenir.Öğrencilerin her biri belirli renkte kalplere sahip olur.Bir hafta boyunca herkes davranışını sevdiği arkadaşına bu kalplerden verir ve sevgi çantalarında bu kalpler biriktirilir.Hafta sonunda en çok kalp alan çocuk sevgi meleği olur.Çocuklarla sevgi,sevilen davranışlar hakkında hafta boyu sohbet edilir.
·         Ailelerden çocukları ile birlikte “Atatürk albümü” oluşturmaları istenir ve Atatürk sevgisi konusunda sohbet edilerek bu albümler sergilenip incelenmesi Atatürk’ün çocuk sevgisi hakkında çocukların bilgi edinmesi sağlanır.Atatürk’ün hayatı hakkında sunum yapılır.
·         Sevgi bileklikleri adlı sanat etkinliği uygulanır.
·         Sev yapıştır adlı etkinlik uygulanır.Çocukların sevdikleri nesne vb. şeyleri görsellerden seçip kesip yapıştırması sağlanır.
·         İnsan sevdiğini hiç üzer mi? Adlı şarkılı video izlenir.
·         Çocuklarla beraber artık materyallerden kuşlar için yemlikler yapılır ve okul bahçesindeki ağaç dallarına asılır. Doğayı ve Hayvaları seviyorum yaka kartına sahip olurlar.
·         Anne babalardan çocukları için bir mektup yazmaları istenir.Ama bu süreçten çocuklara bahsedilmez, onlar için sürpriz olacak bir zamanda mektuplar sınıfta çocuklara okunur ve hissettiklerini ifade etmeleri için fırsat verilir.
·         Ayna etkinliği yapılır.
·         Çocukların ailelerinin yardımı ile sevdiği bir arkadaşına mektup yazması sağlanır.
·         Çocuğuma kitap okuyorum projesinin uygulanıp takibi sağlanır.
·         “Seni seviyorum” cümlesi hakkında konuşulur ve duygularını ifade etmenin önemi hakkında “Seviyorsam Söylerim” draması uygulanır.
·          



Proje Sorumlusu:


Proje Uygulayıcıları:



 OCAK

Y
A
R
D
I
M
L
A
Ş
M
A

V
E

İ
Ş
B
İ
R
L
İ
Ğ
İ
İ

 













































Y
A
R
D
I
M
L
A
Ş
M
A

V
E

İ
Ş
B
İ
R
L
İ
Ğ
İ
 


·         Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
·         Veli bilgilendirme bülteni gönderilir.

ETKİNLİK ADI:  Sevgi ve Saygının Önemi
İŞLENEN DEĞER:  Yardımlaşma
KAZANIM : Kişiler arası ilişkilerde sevgi ve saygının önemini kavrar
DÜZEY:  Okul Öncesi

SÜREÇ:




Resmin Öyküsü: Enes çok yardımseverdi. Herkesin yardımına koşmaktan mutluluk duyardı.
O gün karşıya geçmek için ışıklara geldi. Tekerlekli sandalyede bir teyze gördü. O da karşıya
geçmek istiyordu. Enes hemen sordu:
-Size yardım edebilir miyim?
Teyze çok memnun oldu. Yeşil ışık yanınca Enes teyzeyi karşıya geçirdi. Yardıma muhtaç
kişilere yardım etmek bir insanlık görevidir.
Sorular:
• Enes ne yapıyor?
• Enes’in davranışı doğru mudur?
• Enes yardım edince yaşlı teyze kendini nasıl hissetmiştir?
• Enes kendini nasıl hissetmiştir?
• Biz çevremizdeki yardıma muhtaç kişilere nasıl yardımcı oluyoruz?
• Bu resimden hangi doğru davranışı öğrendiniz?


Etkinlik.  Enerji Tasarrufu Haftası kutlanır.
Çocuklarla enerji tasarrufu haftası ile ilgili sohbet edilir.
*Suyu fazla harcamamak
* Elektriği  gereksiz yere kullanmamak
*zamanı doğru kullanmak vb örneklerle anlatılır. Çocuklardan önceden  istenen fatura  elektrik, su vb. faturaların ailemiz için önemi anlatılır. Böylelikle her türlü davranışın maddi bir değerinin olduğu çocuklara anlatılır. Sınıf içinde kullanılan malzemelerin ve kaynakların tasarruflu kullanılması için işbirliği çalışması yapılır.
Etkinlik . Çocuklara boş kağıtlar yerine bir yüzü yazılı kağıtların verilip onları kullanmaları sağlanır ve böylelikle kağıt israfı ve ağaçların boş yere kesilmesini önlemeleri sağlanır.
Etkinlik . Proje (Yardım eli)
İl projesi olan “PAYLAŞMAK GÜZELDİR” uygulamaları kapsamında çeşitli yardımlar toplanır ve ilçemiz sosyal yardımlaşma dayanışma vakfından görevliler çağrılarak ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaları için kendilerine çocuklar tarafından teslim edilmesi sağlanır.
Etkinlik. Yalancı çoban hikayesi okunarak çocuklara hangi durumlarda olursak olalım mutlaka doğru konuşmamız gerektiği ifade edilir. Çocukların ne olursa olsun doğru konuşmaları söylenir.
Etkinlik. (Evde Tasarruf)Ailelerin evde tasarruf konusunda neler yapabilecekleri hakkında bilgi mektupları gönderilir. (elektiriğin gereksiz yere kullanılmaması-kağıtların gereksiz kullanmaması, suyun boşa harcanmaması vb) çocuklarıyla birlikte faturaları evde incelemeleri tasarruf sonrasında faturadaki değişiklikleri gözlemlemeleri istenir.


*Evimize/sınıfımıza gelen misafirlere nasıl davranmamız gerektiği çocuklara anlatılır. Değer, ilgili hikaye ve video slaytlarla desteklenir.
*Oyuncak Günlerinde çocuklardan evden getirdikleri oyuncakları sınıf içinde paylaşmaları sağlanır.
*Farklı kurgulanmış hikayeleri drama veya rol oynama tekniği ile uygulamaya dökerek hissedilenler konusunda çocuklarla sohbet edilir.Her bir olay karşısında çocuklardan önlerinde bulunan üzgün veya mutlu yüzü boyamaları istenir.
*İmece oyunu ile imecenin ne demek olduğu çocuklara öğretilir ve sınıf oyuncaklarının sınıfın bir ucundan diğer ucuna iki farklı imece grubu ile işbirliği içinde taşıması yarışması yapılır.Oyun oyuncak dışında diğer nesnelerle de çeşitlendirilebilir.







Proje Sorumlusu:

Proje Uygulayıcıları:



























ŞUBAT




İ
Y
İ
L
İ
K

V
E

H
O
Ş
G
Ö
R
Ü


Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
Veli bilgilendirme bülteni gönderilir.

*Hoşgörü Ormanı
Çocukların sanat etkinliğinde ağaçlar yapması sağlanır.Her çocuğun ağacı mukavvaya yapıştırılır.Bu sayede bir “Hoşgörü Ormanı” oluşturulur ve yazılır.Bir hafta botunca çocukların arkadaşlarının kendilerine yaptığı iyilikleri fark edip bu iyilikler içinn arkadaşlarının ağaçlarına çiçek yapıştırmaları sağlanır.Hafta sonunda ağacında en çok çiçek olan çocuklar belirlenir ve tebrik edilir.En çok iyilik yapmış olan çocuklar öğretmen tarafından ödüllendirilerek takdir edilir.

*Sınıf içi etkinliklerinde problemleri oluşturularak çözüm çocuklarla birlikte çözüm önerileri oluşturulur.

*Sokak hayvanları ile ilgili bir hikaye okunur ve ana fikir üzerinde
çocuklarla sohbet edilir. Sokak hayvanlarına nasıl davranmamız
gerektiği, onlar için neler yapabileceğimiz gibi konular hakkında
çocuklara bilgi verilir. Her çocuğa bir sokak hayvanına yiyecek verme,
besleme gibi bir sosyal sorumluluk verilebilir.

*İyilik yap iyilik bul şarkısının öğretilmesi.

*İyilik şiirinin öğretilmesi

*Mevlana ‘nın öğrencilere tanıtılması ve Mevlana’nın sözlerinin
Öğretilmesi sağlanır. Çocukların semazen draması yapmaları,
semazen sanat etkinliği yapması sağlanır.



















Proje Sorumlusu:

Proje Uygulayıcıları:




MART

D
Ü
R
Ü
S
T
L
Ü
K
 






*Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
*Veli bilgilendirme bülteni gönderilir.

*“Yalancı çoban” isimli hikaye okunarak ana fikir üzerinde durulur.Yalan
söylemenin doğru bir davranış olmadığı değerinin çocukların
içselleştirmeleri sağlanır.
*Pinokyo çizgi filmlerinin izletilmesi ve çıkarımlar yapılması sağlanır.
*Dürüstlük gazetesi çalışması uygulanır.
*18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma günü etkinliklerinin
uygulanması.
*Drama çalışmaları ile adil olmak konusu uygulanır ve dürüst olma
kazanımı pekiştirilir.
*Dürüstlük rozeti uygulaması yapılır.
*Dürüstlük konulu broşürler hazırlanır.









Proje Sorumlusu:

Proje Uygulayıcıları:


NİSAN


B
A
R
I
Ş
 




*Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
*Veli bilgilendirme bülteni gönderilir.
*Barış şiirinin öğretilmesi
*Barış güvercini isimli drama etkinliği yapılır
*Dünya kitap haftası kutlamaları kapsamında Barış değeri konulu
kitapların çocuklarla birlikte oluşturulması sağlanır.
*Barış güvercini isimli drama etkinliğinin yapılması
*Bir dünya bırakın isimli şarkının öğretilmesi
*Barış güvercinleriyiz projesinin uygulanması
*Atatürk’ün Barış ile ilgili sözlerinin öğretilerek panolarda sergilenmesi.













Proje Sorumlusu:

Proje Uygulayıcıları:


MAYIS


Ö
Z
G
Ü
V
E
N

 



*Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
*Veli bilgilendirme bülteni gönderilir.
*Utangaç çocuk adlı çalışma kağıtları çocuklara dağıtılır çocukların utangaç olanları işaretlemeleri diğerlerinin cesur ve kendine güvenen özgüvenli çocuk olduklarına dikkat çekilerek bu konuda sohbet edilir.
*Tavşan ve Kaplumbağa  hikayesi okunur ve sohbet edilir.
*Velilere “Çocuklarda özgüven gelişimi” ile ilgili bilgi notları gönderilir.
*Seyit Onbaşı isimli video izlenir
*Kendine güvenen fırçalar adlı drama çalışması yapılır
*Sınıfın ortasına bir daire çizilir ve çocukların içine girmesi sağlanır. Bu daire soru dairesidir. Müzik çalarken içine girmeleri durduğunda dışına çıkmaları söylenir. Yanlış konumlanan çocuğa sorular sorulacağı söylenir.Bu sorular problem durumlar içeren çözüm üretimi gerektiren Örn: Sınıftaki masanın ayağı kırılmış olsa sınıfta bulunan hangi nesnelerle onu onarabiliriz vb.
*Öğrencilere bir hafta boyunca özgüven gerektiren davranışların izleneceği söylenir.Bu eylemler gerçekleşirken en azimli istekli cesaretli öğrencilere yıldız listesi hazırlanıp yıldızlar koyulur. Hafta boyu en çok yıldız toplayan çocuğa “Altın Kemer” takılır.
*Bu işi kim yapabilir? Hedefi Buldum oyunları oynanır



Proje Sorumlusu:

Proje Uygulayıcıları:



                                                               Değerler Eğitimi Komisyonu                         

                                  
    Okul Öncesi Öğretmeni                         Okul Öncesi Öğretmeni                 Okul Öncesi Öğretmeni
  
                
    Okul Öncesi Öğretmeni                                                                               Okul Öncesi Öğretmeni

Müdür Yardımcısı



Okul Müdürü
                                                                                                                                            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder