DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI HAZIRLAMA
Değerler eğitimi etkinlikleri uygulamaları öğrencilerimizin ve çocuklarımızın karakter ve kişilik gelişimini destekleyen etkinlikler bütünüdür.
Her ay farklı bir değer üzerinde çalışıyor olsak da tüm etkinliklerin yıl boyu pekiştirilmesi çocukların yararına olacaktır.Ben sizinle oluşturmuş olduğum "Değerler Eğitimi Yıllık Çalışma Planımı" paylaşıyorum.Ayrıntılarına da daha sonraki yazılarımda yer vereceğim.Sizlere ve öğrencilerinize yarar sağlaması ümidi ile :)
Her ay farklı bir değer üzerinde çalışıyor olsak da tüm etkinliklerin yıl boyu pekiştirilmesi çocukların yararına olacaktır.Ben sizinle oluşturmuş olduğum "Değerler Eğitimi Yıllık Çalışma Planımı" paylaşıyorum.Ayrıntılarına da daha sonraki yazılarımda yer vereceğim.Sizlere ve öğrencilerinize yarar sağlaması ümidi ile :)
20..-20..EĞİTİM ÖĞRETİM
YILI
……………. ANAOKULU
DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK
ÇALIŞMA PLANI
AYLAR
|
YAPILACAK ÇALIŞMALAR
|
GÖREVLİ ÖĞRETMENLER
|
||
EKİM
|
·
Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
·
Veli bilgilendirme bülteni gönderilir
·
“Görevini unutan
saat” adlı hikaye çocuklara okunur, soru cevap ve dramayla hikayenin ana
teması desteklenir.
·
Çocuklara “Ağustos Böceği ve Karınca” masalı anlatılarak
masaldaki sorumluluğa dikkat çekilir.
·
Sevimli Dostlar “Yapabilirim” şarkısı dinlenir,sözleri
hakkında konuşulur.
·
Aile
katılım çalışması: “Yumurta ile gelen sorumluluk” etkinliğinin uygulanması.
·
Çocuklarla sorumluluklarımız konulu sohbet edilir.
Kuklalarla sorumluluklarımı biliyorum hikayesi canlandırılır. Ailelerden
çocuklarıyla kendime, aileme okuluma, çevreme ve ülkeme karşı sorumluluklarım
nelerdir? konusunda beyin fırtınası yapmaları ve onları kendi cümlelerini kurmaya
teşvik edici sorular yönelterek çocukların cümlelerini not etmeleri istenir.
Not edilen kağıtlar velilerden istenerek sınıf için hep birlikte okunur.
·
Çocuklarla evdeki sorumluluklarına dair sohbet edilerek
yaşamsal sorumlulukları hakkında farkındalık oluşturulur.
·
Sorumluluk rozeti çalışması
uygulanır.
·
Sorumluluk kavanozu
çalışması uygulanır.
·
Çocuklarla meslek tanıtım slaytı izlenir ve hakkında sohbet edilir. Hangi mesleğin
insanlar üzerinde hangi faydaları sağladığı konusunda fikirleri alınır.
Topluma karşı sorumlu bireyler olabilmemiz için ileride bizlerinde
toplumumuza faydalı işler yapmamızın gerekliliği konuşularak çok çalışmamız
gerektiği vurgulanır. Bunun içinde şuan yapabileceğimiz en güzel şeyin
başarılı öğrenciler olmamız gerektiği hatırlatılarak öğrenme konusunda ki
istekleri pekiştirilir.
·
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı coşku ile kutlanır. Farklı
etkinliklerle Cumhuriyet in anlamı çocuklara kavratılmaya çalışılır.
·
“Daha temiz bir dünya için daha temiz bir sınıf!”
sloganıyla öğrencilerin sınıfın düzeni ve temizliğinin sorumluluğunu alması
için toplama zamanında çeşitli oyunlar oynanır.
·
Aile
katılımı kapsamında ailelerden çocuklarına evde bir bitki-çiçeğin
sorumluluğunu vermeleri istenir ve bakımını çocukların yapması beklenir.
|
Proje Sorumlusu:
Proje Uygulayıcıları:
|
||
KASIM
|
·
Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
·
Veli bilgilendirme bülteni gönderilir
·
Saygı ile ilgili aile bülteni hazırlanır. Aile katılımı
çalışması kapsamında sınıfa aile büyükleri davet edilir ve saygılı olmak,
büyüklere saygı duymak , el öpmek davranışları çocuklara kazandırılmaya
çalışılır.
·
Gülen yüz-Ağlayan yüz
etkinliği uygulanır.
·
İki inatçı keçi (Masal anlatımı, draması ve şarkısı)
·
Saygılı olmak hakkında broşür hazırlanır ve eve gönderilerek
ailelerin de broşürü görünür bir yere asarak çocukların uygulamalarına
rehberlik etmeleri istenir.
·
Farklılıklara saygı eğitimini desteklemek için
beyaz,siyah,kahverengi çoraplarla çorap kukla yapılır ve farklı ırklar
hakkında çocuklara bilgi verilerek saygı değeri pekiştirilir.
·
Aile katılım çalışması olarak ailelerden “Benim çocuğum
saygılıdır” mektubu istenir ve sınıfta çocuklara okunur.
·
“Saygılı olmak “
şarkısı öğretilir
·
”Onları Anlıyorum” canlandırması gerçekleştirilir.
Sınıfta çocuklara farklı roller verilerek (anne, baba, çocuk) farklı
metinlerde ki hikayeler anlatılarak canlandırmaları istenir. Saygılı davranan
çocuk, saygısız davranan çocuk canlandırmalarında anne baba rollerine giren
öğrencilere ne hissettikleri sorularak empati kurma becerileri geliştirilmeye
çalışılır.
·
Çocuklara öncelikle Atatürk’ün hayatı ve kişiliğini anlatan
bir slâyt izletilir.Atatürk ve atalarımıza saygılı olmanın önemi konululur.10
Kasım’da çelenk hazırlanır ve Atatürk büstüne bırakılır. Hep beraber saygı
duruşuyla birlikte günün anlam ve önemi ile ilgili çalışmalar yapılır
·
24 Kasım öğretmenler günü hakkında sohbet edilir ve
öğretmene saygı konusunda empati kurabilmeleri için ve meslek bilgisi
edinmeleri için canlandırma yapılır.
·
Çocuklarla “Kime nasıl saygı gösteririz” oyunu oynanır.
İnsanların farklı özellikleri olduğu açıklanarak, farklı özelliklere sahip
insanlara nasıl davranmamız gerektiği açıklanarak çocukların davranışı
kazanmalarına rehberlik edilir.
·
Farklı ırk ve farklı kültürden olan insanlar ilgili görsel
slaytlar hazırlanır ve çocuklara izletilir. Herkesin eşit ve değerli olduğu
konusunda sohbet edilir.
·
Dünya çocukları isimli şarkı öğretilir
·
Çocuklara saygılı olmak konulu durum görselleri dağıtılır ve
doğru yanlış davranışları ifade etmeleri, canlandırmalar yapmaları sağlanır.
·
Türk büyükleri ve kahramanlarına saygı etkinlikleri
uygulanır.(Nasrettin Hoca , Mehmet Akif ERSOY vb.)
|
Proje Sorumlusu:
Proje Uygulayıcıları:
|
||
ARALIK
|
-
·
Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
·
Veli bilgilendirme bülteni gönderilir.
·
İnsan,doğa,hayvan sevgisi hakkında sohbetler yapılır,İnsanın
kendisini sevmesinin önemine vurgu yapılır.
·
Sevgi temalı serbest resim çalışması yapılarak diğer
sınıflarında katılımıyla okul koridoru “SEVGİ KORİDORUNA” dönüştürülür.
·
Sevgi treni adlı oyun oynanır
·
Aile,vatan,okul,Atatürk sevgisi temalı sevgi mobilleri
yapılır ve sergilenir.
·
Sevgi çiçekleri ve sevgi dolu türküler şarkıları öğretilir.
·
Sevgi çantası projesi kapsamında öğretmen eşliğinde her
öğrenci için zarf şeklinde sevgi çantası oluşturulur süslenir.Öğrencilerin
her biri belirli renkte kalplere sahip olur.Bir hafta boyunca herkes
davranışını sevdiği arkadaşına bu kalplerden verir ve sevgi çantalarında bu
kalpler biriktirilir.Hafta sonunda en çok kalp alan çocuk sevgi meleği olur.Çocuklarla
sevgi,sevilen davranışlar hakkında hafta boyu sohbet edilir.
·
Ailelerden çocukları ile birlikte “Atatürk albümü”
oluşturmaları istenir ve Atatürk sevgisi konusunda sohbet edilerek bu
albümler sergilenip incelenmesi Atatürk’ün çocuk sevgisi hakkında çocukların
bilgi edinmesi sağlanır.Atatürk’ün hayatı hakkında sunum yapılır.
·
Sevgi bileklikleri adlı sanat etkinliği uygulanır.
·
Sev yapıştır adlı etkinlik uygulanır.Çocukların sevdikleri
nesne vb. şeyleri görsellerden seçip kesip yapıştırması sağlanır.
·
İnsan sevdiğini hiç üzer mi? Adlı şarkılı video izlenir.
·
Çocuklarla beraber artık materyallerden kuşlar için
yemlikler yapılır ve okul bahçesindeki ağaç dallarına asılır. Doğayı ve
Hayvaları seviyorum yaka kartına sahip olurlar.
·
Anne babalardan çocukları için bir mektup yazmaları
istenir.Ama bu süreçten çocuklara bahsedilmez, onlar için sürpriz olacak bir
zamanda mektuplar sınıfta çocuklara okunur ve hissettiklerini ifade etmeleri
için fırsat verilir.
·
Ayna etkinliği yapılır.
·
Çocukların ailelerinin yardımı ile sevdiği bir arkadaşına
mektup yazması sağlanır.
·
Çocuğuma kitap okuyorum projesinin uygulanıp takibi
sağlanır.
·
“Seni seviyorum” cümlesi hakkında konuşulur ve duygularını
ifade etmenin önemi hakkında “Seviyorsam Söylerim” draması uygulanır.
·
|
Proje Sorumlusu:
Proje Uygulayıcıları:
|
||
OCAK
|
·
Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
·
Veli bilgilendirme bülteni gönderilir.
ETKİNLİK ADI:
Sevgi ve Saygının Önemi
İŞLENEN DEĞER:
Yardımlaşma
KAZANIM : Kişiler arası ilişkilerde sevgi ve
saygının önemini kavrar
DÜZEY:
Okul Öncesi
SÜREÇ:
Resmin Öyküsü: Enes çok yardımseverdi. Herkesin
yardımına koşmaktan mutluluk duyardı.
O gün karşıya geçmek için ışıklara geldi.
Tekerlekli sandalyede bir teyze gördü. O da karşıya
geçmek istiyordu. Enes hemen sordu:
-Size yardım edebilir miyim?
Teyze çok memnun oldu. Yeşil ışık yanınca Enes
teyzeyi karşıya geçirdi. Yardıma muhtaç
kişilere yardım etmek bir insanlık görevidir.
Sorular:
• Enes ne yapıyor?
• Enes’in davranışı doğru mudur?
• Enes yardım edince yaşlı teyze kendini nasıl
hissetmiştir?
• Enes kendini nasıl hissetmiştir?
• Biz çevremizdeki yardıma muhtaç kişilere nasıl
yardımcı oluyoruz?
• Bu resimden hangi doğru davranışı öğrendiniz?
Etkinlik. Enerji Tasarrufu Haftası kutlanır.
Çocuklarla enerji tasarrufu haftası ile ilgili
sohbet edilir.
*Suyu fazla harcamamak
* Elektriği
gereksiz yere kullanmamak
*zamanı doğru kullanmak vb örneklerle anlatılır.
Çocuklardan önceden istenen
fatura elektrik, su vb. faturaların
ailemiz için önemi anlatılır. Böylelikle her türlü davranışın maddi bir
değerinin olduğu çocuklara anlatılır. Sınıf içinde kullanılan malzemelerin ve
kaynakların tasarruflu kullanılması için işbirliği çalışması yapılır.
Etkinlik . Çocuklara boş kağıtlar yerine bir
yüzü yazılı kağıtların verilip onları kullanmaları sağlanır ve böylelikle
kağıt israfı ve ağaçların boş yere kesilmesini önlemeleri sağlanır.
Etkinlik . Proje (Yardım eli)
İl projesi olan “PAYLAŞMAK GÜZELDİR”
uygulamaları kapsamında çeşitli yardımlar toplanır ve ilçemiz sosyal
yardımlaşma dayanışma vakfından görevliler çağrılarak ihtiyaç sahiplerine
ulaştırmaları için kendilerine çocuklar tarafından teslim edilmesi sağlanır.
Etkinlik. Yalancı çoban hikayesi okunarak
çocuklara hangi durumlarda olursak olalım mutlaka doğru konuşmamız gerektiği
ifade edilir. Çocukların ne olursa olsun doğru konuşmaları söylenir.
Etkinlik. (Evde Tasarruf)Ailelerin evde tasarruf
konusunda neler yapabilecekleri hakkında bilgi mektupları gönderilir.
(elektiriğin gereksiz yere kullanılmaması-kağıtların gereksiz kullanmaması,
suyun boşa harcanmaması vb) çocuklarıyla birlikte faturaları evde
incelemeleri tasarruf sonrasında faturadaki değişiklikleri gözlemlemeleri
istenir.
*Evimize/sınıfımıza
gelen misafirlere nasıl davranmamız gerektiği çocuklara anlatılır. Değer,
ilgili hikaye ve video slaytlarla desteklenir.
*Oyuncak Günlerinde çocuklardan evden
getirdikleri oyuncakları sınıf içinde paylaşmaları sağlanır.
*Farklı kurgulanmış hikayeleri drama veya rol
oynama tekniği ile uygulamaya dökerek hissedilenler konusunda çocuklarla
sohbet edilir.Her bir olay karşısında çocuklardan önlerinde bulunan üzgün
veya mutlu yüzü boyamaları istenir.
*İmece oyunu ile
imecenin ne demek olduğu çocuklara öğretilir ve sınıf oyuncaklarının sınıfın
bir ucundan diğer ucuna iki farklı imece grubu ile işbirliği içinde taşıması
yarışması yapılır.Oyun oyuncak dışında diğer nesnelerle de
çeşitlendirilebilir.
|
Proje Sorumlusu:
Proje Uygulayıcıları:
|
||
ŞUBAT
|
Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
Veli bilgilendirme bülteni gönderilir.
*Hoşgörü Ormanı
Çocukların sanat etkinliğinde ağaçlar yapması
sağlanır.Her çocuğun ağacı mukavvaya yapıştırılır.Bu sayede bir “Hoşgörü
Ormanı” oluşturulur ve yazılır.Bir hafta botunca çocukların arkadaşlarının
kendilerine yaptığı iyilikleri fark edip bu iyilikler içinn arkadaşlarının
ağaçlarına çiçek yapıştırmaları sağlanır.Hafta sonunda ağacında en çok çiçek
olan çocuklar belirlenir ve tebrik edilir.En çok iyilik yapmış olan çocuklar
öğretmen tarafından ödüllendirilerek takdir edilir.
*Sınıf içi etkinliklerinde
problemleri oluşturularak çözüm çocuklarla birlikte çözüm önerileri
oluşturulur.
*Sokak hayvanları ile ilgili bir hikaye okunur
ve ana fikir üzerinde
çocuklarla sohbet edilir. Sokak hayvanlarına
nasıl davranmamız
gerektiği, onlar için neler yapabileceğimiz gibi
konular hakkında
çocuklara bilgi verilir. Her çocuğa bir sokak
hayvanına yiyecek verme,
besleme gibi bir sosyal sorumluluk verilebilir.
*İyilik yap iyilik bul şarkısının öğretilmesi.
*İyilik şiirinin öğretilmesi
*Mevlana ‘nın öğrencilere tanıtılması ve
Mevlana’nın sözlerinin
Öğretilmesi sağlanır. Çocukların semazen draması
yapmaları,
semazen sanat etkinliği yapması sağlanır.
|
Proje Sorumlusu:
Proje Uygulayıcıları:
|
||
MART
|
*Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
*Veli bilgilendirme
bülteni gönderilir.
*“Yalancı çoban” isimli
hikaye okunarak ana fikir üzerinde durulur.Yalan
söylemenin doğru bir
davranış olmadığı değerinin çocukların
içselleştirmeleri
sağlanır.
*Pinokyo çizgi
filmlerinin izletilmesi ve çıkarımlar yapılması sağlanır.
*Dürüstlük gazetesi
çalışması uygulanır.
*18 Mart Çanakkale
Zaferi ve Şehitleri Anma günü etkinliklerinin
uygulanması.
*Drama çalışmaları ile
adil olmak konusu uygulanır ve dürüst olma
kazanımı pekiştirilir.
*Dürüstlük rozeti
uygulaması yapılır.
*Dürüstlük konulu
broşürler hazırlanır.
|
Proje Sorumlusu:
Proje Uygulayıcıları:
|
||
NİSAN
|
*Değerler eğitimi panosu
hazırlanır.
*Veli bilgilendirme
bülteni gönderilir.
*Barış şiirinin
öğretilmesi
*Barış güvercini isimli drama etkinliği yapılır
*Dünya kitap haftası
kutlamaları kapsamında Barış değeri konulu
kitapların çocuklarla
birlikte oluşturulması sağlanır.
*Barış güvercini isimli
drama etkinliğinin yapılması
*Bir dünya bırakın
isimli şarkının öğretilmesi
*Barış güvercinleriyiz
projesinin uygulanması
*Atatürk’ün Barış ile
ilgili sözlerinin öğretilerek panolarda sergilenmesi.
|
Proje Sorumlusu:
Proje Uygulayıcıları:
|
||
MAYIS
|
*Değerler eğitimi panosu hazırlanır.
*Veli bilgilendirme
bülteni gönderilir.
*Utangaç çocuk adlı çalışma kağıtları çocuklara
dağıtılır çocukların utangaç olanları işaretlemeleri diğerlerinin cesur ve
kendine güvenen özgüvenli çocuk olduklarına dikkat çekilerek bu konuda sohbet
edilir.
*Tavşan ve Kaplumbağa hikayesi okunur ve sohbet edilir.
*Velilere “Çocuklarda özgüven gelişimi” ile
ilgili bilgi notları gönderilir.
*Seyit Onbaşı isimli video izlenir
*Kendine güvenen fırçalar adlı drama çalışması
yapılır
*Sınıfın ortasına bir daire çizilir ve
çocukların içine girmesi sağlanır. Bu daire soru dairesidir. Müzik çalarken içine
girmeleri durduğunda dışına çıkmaları söylenir. Yanlış konumlanan çocuğa
sorular sorulacağı söylenir.Bu sorular problem durumlar içeren çözüm üretimi
gerektiren Örn: Sınıftaki masanın ayağı kırılmış olsa sınıfta bulunan hangi
nesnelerle onu onarabiliriz vb.
*Öğrencilere bir hafta boyunca özgüven
gerektiren davranışların izleneceği söylenir.Bu eylemler gerçekleşirken en
azimli istekli cesaretli öğrencilere yıldız listesi hazırlanıp yıldızlar
koyulur. Hafta boyu en çok yıldız toplayan çocuğa “Altın Kemer” takılır.
*Bu işi kim yapabilir?
Hedefi Buldum oyunları oynanır
|
Proje Sorumlusu:
Proje Uygulayıcıları:
|
Değerler Eğitimi Komisyonu
Okul Öncesi Öğretmeni Okul Öncesi Öğretmeni Okul Öncesi
Öğretmeni
Okul Öncesi Öğretmeni Okul Öncesi Öğretmeni
Müdür Yardımcısı
Okul Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder