9 Ocak 2018 Salı

ANAOKULU AİLE KATILIMI ETKİNLİKLERİ

AİLE KATILIMI NEDİR?

Anaokulları ve anasınıfları çocukların okul ortamına uyum sağlama süreçlerinin yaşandığı ailelerinden ilk defa ayrılarak sosyal ortamla tanıştıkları kurumlardır.Bu ayrılığın çok keskin olmaması,çocukların okula alışma ve sevme süreçlerinin kolaylaşması,ailelerin de okul ortamında çocuklarını gözlemleyip gelişimleri hakkında fikir edinmeleri vb. birçok gerekli sebepten dolayı okul öncesi eğitim kurumlarında sıklıkla "Aile Katılımı Çalışmaları" uygulanır.Bu katılımların günlük eğitim akışına uygunluğu en önemli kriterlerden biridir.Yani aile okulda geçirdi zaman içinde uygulanmakta olan etkinliğe dahil olur.Örneğin; oyun etkinliğinde yöresel oyunlarla ilgili ip atlama oyununun birlikte oynanması gibi.Velinin sınıfta bulunma sebebi kesinlikle öğretmenle sohbet etmek ve oturmak değildir.Aile katılım çalışmalarının daha profesyonel yürümesi için ve çalışmalara katılan veli,lerin ve etkinliklerin kayıt altına alınması için ben bir form geliştirdim.Bu form sayesinde "Aile katılımı" etkinlikleri hakkındaki tüm detayları bir dosyada toplayabiliyorum.Formun sizlerin de işinizi kolaylaştırmasını diliyorum :)


AİLE KATILIMI FORMU

….. ANAOKULU 20..-20.. EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
AİLE KATILIMI ETKİNLİKLERİ VELİ KATILIM FORMLARI
ETKİNLİK ADI:


ETKİNLİK TARİHİ:
ETKİNLİĞİN AMACI:







ETKİNLİĞİN UYGULAMA SÜRECİ:












ETKİNLİKTE KULLANILAN MATERYALLER:








ETKİNLİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİ









VELİ ADI-SOYADI
İMZA
ÖĞRETMEN ADI-SOYADI
İMZA





1 yorum: